Przedszkole im.Juliana Tuwima w Opolu
 

Rok szkolny 2020/2021

 

 

 

STYCZEŃ 

Tygodniowy rozkład zajęć 

Tydzień I Co można robić zimą? - kontynuacja

Tydzień II Święto babci i dziadka

Tydzień III Zimowe mistrzostwa sportowe

Tydzień IV Baśnie, bajki, legendy

 Dziecko:

- posługuje się określeniami zimny/mokry/miękki;

- określa cechy zimowej pogody;

- poznaje właściwości lodu;

- posługuje się określeniami zimny/twardy/przeźroczysty;

- rozumie postawę szacunku wobec osób starszych;

- dostrzega jaką rolę w życiu pełni babcia i dziadek;

- doskonali pamięć wzrokową poprzez wykonywanie prac;

- kształci percepcję wzrokową i myślenie logiczne;

- rozwija wrażliwość muzyczną;

- doskonali umiejętność liczenia w sytuacjach zabawowych;

- poznaje zimowe dyscypliny sportowe;

- posługuje się nazwami sprzętu zimowego;

- uważnie słucha czytany tekst;

- buduje logiczne wypowiedzi;

- podaje bohaterów znanych bajek;

- dobiera charakterystyczne elementy do postaci bajkowych;

- rozumie potrzeby dbania o książki

 

 

 

................................

TYGODNIOWE TEMATY PRACY

Język angielski: 

Śpiewamy piosenkę powitalną:

Hello, Hello, how are you?

Hello, Hello, how are you?

Hello, Hello, How are you?

How are you today?

I am fine; I am great I am fine;

I am just great I am fine;

I am great I'm very well today! Great!

Hello, Hello, how are you?

Hello, Hello, how are you?

Hello, Hello, How are you?

How are you today?

I am hungry; I am tired I am hungry;

I am tired I am hungry; I am tired

I'm not so good today.

Używamy zwrotów:

- It’s cold

- Put on/ off

Śpiewamy piosenkę i wskazujemy części ciała:

Head and shoulders, knees and toes, knees and toes (x2)

And eyes and ears and mouth and nose

Head and shoulders, knees and toes

 

Let’s move!

Nod your head (x3)

That’s very good!

 

Shake your legs (x3)

That’s very good! (…)

Liczymy:

one, two, three, four, five, six, seven

Bawimy się:

“What’s missing?”

Piosenka na pożegnanie:

Bye bye. Goodbye.

Bye, bye, bye, bye. Goodbye.

I can clap my hands.

I can stamp my feet.

I can clap my hands.

I can stamp my feet.

Bye bye. Goodbye.

Bye, bye, bye, bye. Goodbye.

Bye bye. Goodbye. Bye, bye, bye, bye. Goodbye.

GOODBYE! 

....................................  

W grupie I pracują:

p. Aleksandra Ślusarska

p. Elżbieta Dąbrowska 

p. Lucyna Jaki

p. Bogusława Szczepańska - język angielski

p. Bożena Archacka - pomoc nauczyciela

p. Dorota Ch.

 

 

Konsultacje dla rodziców:

Ze względów organizacyjnych i bezpieczeństwa formę i termin konsultacji prosimy umawiać telefoniczne /774556635/. 

Zajęcia dodatkowe:

Język angielski - wtorek i czwartek

 

..............................................

Rok szkolny 2019/2020

Polecamy:

https://www.youtube.com/watch?v=A0EbGRi-7Ws

Rytmika:

cz.10.

https://youtu.be/1cPHUvinTEk

cz.9.

https://youtu.be/Y-_oZ7PlqcE

cz.8.

https://youtu.be/8z-SdZ9oybM  

cz.7.

https://youtu.be/By6snX2BIvo

cz.6.

https://youtu.be/cfHIMTWo50M

cz.5.

https://youtu.be/WMEoML1GO3A

cz.4.

https://www.youtube.com/watch?v=ASiQYI7a6hY&feature=youtu.be

cz.3.

https://www.youtube.com/watch?v=eBYTXcmozCo&feature=youtu.be

cz.2.

https://drive.google.com/file/d/1i4Anmhai6Qg6OSTmhJCn3vpH5KEJh2jh/view

cz.1.

https://drive.google.com/file/d/1LiktHBq_Zxiabtucz3z-Kl3cE8797JZX/view

 Zagadnienia do realizacji przez dzieci w domu w związku z zawieszeniem zajęć w Przedszkolu Publicznym nr 23 im. J. Tuwima w Opolu

Szanowni rodzice! Chcąc wyjść Państwu naprzeciw i zdając sobie sprawę z trudniejszego dotarcia przeze mnie do wszystkich Państwa postaram się przedstawić najważniejsze informacje dotyczące nauczania angielskiego. Dzieci w pierwszym okresie nauki języka obcego przechodzą tzw. fazę ciszy (silent period), mają „prawo do ciszy”. Oznacza to, że nie zmuszamy dziecka do mówienia w języku obcym, lecz wyczekujemy na taki moment, kiedy samo zechce się otworzyć. Ten czas wyczekiwania nie jest wbrew pozorom czasem straconym, gdyż dzieci „osłuchują się” z brzmieniem obcej mowy, uczą się rozumieć, rozróżniać elementy języka, słowa, reguły, a nie usiłują czy też nie chcą mówić w języku obcym. Jest to jak najbardziej normalny etap w nauce i my rodzice i nauczyciele, nie powinniśmy zmuszać dzieci, aby mówiły. Na pewno przyjdzie na to czas, a dziecko samo zdecyduje kiedy. Uczymy się przede wszystkim przez wspólną zabawę, śpiewanie piosenek, rymowanki, uczymy się często poprzez ruch, angażując całe ciało (TPR – Total Physical Response – metoda nauki, m.in. języków, stworzona przez lingwistę prof. James’a Asher’a oparta na połączeniu mowy i ruchu całego ciała). Dziecko uczy się najpierw słuchać nowego języka, a następnie ruchem ciała reagować – uczy się rozumieć swojego nauczyciela. Najczęściej na początku są to proste polecenia; Wstań! (Stand up!), Usiądź (Sit down!), etc. Każde polecenie nauczyciela jest poparte odpowiednim ruchem, gestem. W ten sposób dziecko uczy się najpierw rozumieć język obcy, a dopiero potem porozumiewać w nim! Musimy też pamiętać o tym, że w tym wieku okres osłuchiwania się jest dość długi, a dziecko szybko zapamiętuje, ale też szybko zapomina. Dlatego wszystko wymaga powtórzeń, a na efekty czasami będzie trzeba troszkę poczekać i uzbroić się w cierpliwość.

Poniżej przekazuję państwu bazę piosenek, programów, bajek, itp. Pomocnych w przyswajaniu i osłuchiwaniu się z językiem obcym. Zachęcam do skorzystania!

Strony internetowe:

• https://www.digipuzzle.net/minigames/decorate/fireman/fireman.htm?language=englis h&linkback=../../../education/kindergarten/index.htm

• https://supersimple.com/content-type/worksheets/ Bajki: Bajki Polsko- Angielskie:

• https://www.youtube.com/watch?v=POntXDHWyCI - Czerwony Kapturek

• https://www.youtube.com/watch?v=Kuv5KwvnK10 – Brzydkie Kaczątko

• https://www.youtube.com/watch?v=tAbV_xBLUYM – Calineczka Bajki po Angielsku:

• https://www.youtube.com/watch?v=wwRNaPDgGs0&list=PL0p7kZWeIs6jl5eO1HVby8mkJQec5lAM – Rybak i złota rybka

• https://www.youtube.com/watch?v=m6ZJSqkihoY – Królewna Śnieżka Piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY

https://www.youtube.com/watch?v=NYDkV3e10GE

• https://www.youtube.com/watch?v=- jBfb33_KHU&list=PLQzhiQ1j0pEz8ibPFTOYdhgJQg7saopS4&index=2

https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI

• https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hAhttps://www.youtube.com/watch? v=jYAWf8Y91hA Piosenka na rozpoczęcie zajęć:

• https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8 Piosenka na zakończenie zajęć:

• https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

 .......................................................................................................................................

CO POWINIEN UMIEĆ 3-LATEK, ZANIM STANIE SIĘ PRZEDSZKOLAKIEM?

Samodzielne korzystanie z toalety. 3-latek powinien umieć zasygnalizować swoje potrzeby fizjologiczne oraz samodzielnie skorzystać z toalety. Nauczmy go także związanych z tym czynności higienicznych, takich jak wycieranie pupy papierem toaletowym czy dokładne mycie rączek mydłem oraz wytarcie ich ręcznikiem.

Samodzielne ubieranie się. Przedszkolak powinien sam ubierać się i rozbierać, ponieważ ta umiejętność będzie mu niezbędna do korzystania z toalety (podciąganie i ściąganie spodenek) oraz przygotowania do wyjścia na przedszkolny plac zabaw.

Samodzielne jedzenie. Dziecko idące do przedszkola powinno umieć posługiwać się widelcem i łyżką samodzielnie i w miarę estetycznie zjeść posiłek. 

Nawyki higieniczne. Dziecko powinno umieć samodzielnie umyć ręce przed posiłkiem, po skorzystaniu z toalety i zawsze wtedy, gdy są brudne. 

Sprzątanie. 3-letnie dziecko powinno wiedzieć, że po skończonej zabawie należy odłożyć zabawki na miejsce.

Radzenie sobie z emocjami. Maluch powinien umieć prawidłowo odczytywać podstawowe reakcje emocjonalne zarówno własne, jak i swoich rówieśników. Warto więc otwarcie rozmawiać z nim o uczuciach, tłumaczyć, czym jest smutek, radość czy złość, np. przy okazji czytania książeczek.

Zabawa z rówieśnikami. Stwarzajmy jak najwięcej okazji do zabawy malucha z innymi dziećmi. Dzięki temu łatwiej odnajdzie się on w przedszkolnej grupie. Uczmy go dzielenia się, pokojowego rozwiązywania konfliktów i wyznaczania swoich granic.

Rozumienie poleceń. Dzieci nie zawsze słuchają dorosłych, jednak powinny rozumieć wydawane przez nich polecenia. Wytłumaczmy maluchowi, że powinien słuchać pani w przedszkolu, tak jak w domu mamy i taty, że powinien reagować na polecenia nauczycielki. 

Rozmowa i komunikowanie się. Dziecko powinno umieć informować o swoich potrzebach oraz komunikować się z innymi dziećmi i dorosłymi, a w razie potrzeby – poprosić o pomoc.

Staranność. Uczmy dziecko, by wykonywało wszystko najstaranniej, jak umie. Niech próbuje tak samo przykładać się do zrobienia pracy plastycznej, mycia rączek czy sprzątania zabawek. To ważna umiejętność, która przyda mu się na każdym etapie życia i z pewnością ułatwi start w przedszkolu. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.