Przedszkole im.Juliana Tuwima w Opolu
 

 

Rytmika:

cz.2.

https://drive.google.com/file/d/1i4Anmhai6Qg6OSTmhJCn3vpH5KEJh2jh/view

cz.1.

https://drive.google.com/file/d/1LiktHBq_Zxiabtucz3z-Kl3cE8797JZX/view

 

Zagadnienia do realizacji przez dzieci w domu w związku z zawieszeniem zajęć w Przedszkolu Publicznym nr 23 im. J. Tuwima w Opolu

Szanowni rodzice! Chcąc wyjść Państwu naprzeciw i zdając sobie sprawę z trudniejszego dotarcia przeze mnie do wszystkich Państwa postaram się przedstawić najważniejsze informacje dotyczące nauczania angielskiego. Dzieci w pierwszym okresie nauki języka obcego przechodzą tzw. fazę ciszy (silent period), mają „prawo do ciszy”. Oznacza to, że nie zmuszamy dziecka do mówienia w języku obcym, lecz wyczekujemy na taki moment, kiedy samo zechce się otworzyć. Ten czas wyczekiwania nie jest wbrew pozorom czasem straconym, gdyż dzieci „osłuchują się” z brzmieniem obcej mowy, uczą się rozumieć, rozróżniać elementy języka, słowa, reguły, a nie usiłują czy też nie chcą mówić w języku obcym. Jest to jak najbardziej normalny etap w nauce i my rodzice i nauczyciele, nie powinniśmy zmuszać dzieci, aby mówiły. Na pewno przyjdzie na to czas, a dziecko samo zdecyduje kiedy. Uczymy się przede wszystkim przez wspólną zabawę, śpiewanie piosenek, rymowanki, uczymy się często poprzez ruch, angażując całe ciało (TPR – Total Physical Response – metoda nauki, m.in. języków, stworzona przez lingwistę prof. James’a Asher’a oparta na połączeniu mowy i ruchu całego ciała). Dziecko uczy się najpierw słuchać nowego języka, a następnie ruchem ciała reagować – uczy się rozumieć swojego nauczyciela. Najczęściej na początku są to proste polecenia; Wstań! (Stand up!), Usiądź (Sit down!), etc. Każde polecenie nauczyciela jest poparte odpowiednim ruchem, gestem. W ten sposób dziecko uczy się najpierw rozumieć język obcy, a dopiero potem porozumiewać w nim! Musimy też pamiętać o tym, że w tym wieku okres osłuchiwania się jest dość długi, a dziecko szybko zapamiętuje, ale też szybko zapomina. Dlatego wszystko wymaga powtórzeń, a na efekty czasami będzie trzeba troszkę poczekać i uzbroić się w cierpliwość.

Poniżej przekazuję państwu bazę piosenek, programów, bajek, itp. Pomocnych w przyswajaniu i osłuchiwaniu się z językiem obcym. Zachęcam do skorzystania!

Strony internetowe:

• https://www.digipuzzle.net/minigames/decorate/fireman/fireman.htm?language=englis h&linkback=../../../education/kindergarten/index.htm

• https://supersimple.com/content-type/worksheets/ Bajki: Bajki Polsko- Angielskie:

• https://www.youtube.com/watch?v=POntXDHWyCI - Czerwony Kapturek

• https://www.youtube.com/watch?v=Kuv5KwvnK10 – Brzydkie Kaczątko

• https://www.youtube.com/watch?v=tAbV_xBLUYM – Calineczka Bajki po Angielsku:

• https://www.youtube.com/watch?v=wwRNaPDgGs0&list=PL0p7kZWeIs6jl5eO1HVby8mkJQec5lAM – Rybak i złota rybka

• https://www.youtube.com/watch?v=m6ZJSqkihoY – Królewna Śnieżka Piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY

https://www.youtube.com/watch?v=NYDkV3e10GE

• https://www.youtube.com/watch?v=- jBfb33_KHU&list=PLQzhiQ1j0pEz8ibPFTOYdhgJQg7saopS4&index=2

https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI

• https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hAhttps://www.youtube.com/watch? v=jYAWf8Y91hA Piosenka na rozpoczęcie zajęć:

• https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8 Piosenka na zakończenie zajęć:

• https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

Plan pracy MARZEC 

• W marcu jak w garncu

• Porządki w ogrodzie

• Witaj, wiosno!

• Zwierzęta na wiejskim podwórku

  • Dziecko:
  • • zna charakterystyczne zjawiska atmosferyczne,
  • • posługuje się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg,
  • • rozumie konieczności dostosowania ubrania do temperatury otoczenia,
  • • zna pojęcia unosić się, opadać,
  • • posługuje się określeniami ciepłe, zimne,
  • • rozpoznaje i podaje nazwy pierwszych oznak wiosny
  • • zapoznaje się z wyglądem i nazwą wiosennego kwiatu: przebiśnieg,
  • • poznaje prace ogrodnika,
  • • wymienia nazwy niezbędne ogrodnikowi do sprzątania ogrodu,
  • • zna i rozumie pojęcia: sianie,
  • • rozpoznaje nazwy roślin cebulkowych
  • • poznaje etap sadzenia cebulki,
  • • dostrzega różnicę pomiędzy sianiem, a sadzeniem,
  • • zna określenia: miękki, miły, puszysty,
  • • rozpoznaje i podaje nazwy ptaków: skowronek, bocian, jaskółka,
  • • poznaje i rozpoznaje nazwy pierwszych kwiatów: krokus, tulipan, hiacynt,
  • • posługuje się sprawnie nożyczkami,
  • • poznaje zwyczaje ludowe – topienie Marzanny,
  • • rozpoznaje i podaje nazwy zwierząt gospodarskich,
  • • rozpoznaje nazwy: buda, stajnia, kurnik,
  • • rozpoznaje głosy zwierząt wiejskich,
  • • rozpoznaje i podaje nazwy zwierząt dorosłych i młodych: koń-źrebak, krowa-cielak,
  • • utrzymuje równowagę, doskonali czynności podstawowe: chód, bieg, skok 

W grupie I pracują:

p. Beata Bigda

p. Elżbieta Dąbrowska 

p. Lucyna Jaki

p. Martyna Leśniak

p. Bogusława Szczepańska

p. Bożena Archacka - pomoc nauczyciela

p. Bogusława Szczepańska - język angielski

 

Konsultacje dla rodziców:

 Ze względów organizacyjnych i dla wygody Rodziców prosimy o wcześniejsze umówienie się. 

Zajęcia dodatkowe:

Język angielski - poniedziałek i czwartek

Zajęcia rytmiczno-umuzykalniające - poniedziałek

 

 

 

.....................................................

 

 

 

 

 

 

 



 
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.