Przedszkole im.Juliana Tuwima w Opolu
 

Rok szkolny 2020/2021:

Preferowana forma kontaktu: grupa Whatsapp, tel: 774556635

 

STYCZEŃ

TYGODNIOWE TEMATY PRACY 

1. Witamy Nowy Rok

2. Co można robić zimą

3. Święto Babci i Dziadka

4. Zimowe mistrzostwa sportowe

 Cele:

- utrwalenie świadomości cykliczności pór roku i symboli z nimi związanych

- poszerzanie słownika czynnego i biernego dzieci o nazwy miesięcy, dni tygodnia

- wprowadzenie do posługiwania się zegarkiem

- poszerzenie wiedzy dzieci na temat obszarów polarnych

- doskonalenie umiejętności wykonywania prostych eksperymentów i doświadczeń

- wzbudzanie szacunku do osób starszych, kształtowanie wrażliwości na potrzeby osób starszych, doskonalenie umiejętności wypowiadania się i uważnego słuchania innych

- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw zimowych dyscyplin sportowych

- wprowadzenie litery U, u i S, s ; rozwijanie percepcji wzrokowej

- doskonalenie percepcji matematycznych- lateralizacja , kodowanie

- rozwijanie umiejętności matematycznych- przeliczanie , dzielenie po równo

- wprowadzenie liczby 8 i 9

- kształtowanie poczucia rytmu , wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej dzieci doskonalenie umiejętności grafomotorycznych, rozwijanie sprawności manualnej

 

................................................... 

TYGODNIOWE TEMATY PRACY 

Język niemiecki 

1. Musik, Sport und Geburtstag

2. Winterferien

3. Pflanzenwelt

4. Tierwelt

Poznane słownictwo i struktury gramatyczne:

Musik, Sport und Geburtstag (Geige, Flöte, Gittare, Klavier, Popmusik, Rockmusik, Hip-hopmusik, Torte, Luftballons, Geschenke, Kerze, Zucker, Schokolade, Mehl, Eier, Milch, Wasser, Butter, Apfel, Orange, Ananas, Volleyball, Basketball, Fußball, Boxen, Tennis, Ping-pong, Eishockey, Badminton, Judo, Schwimmen, Rennen)

Winterferien (Skispringen, Snowboard, Skisport, Hockey)

Tierwelt (Katze, Hund, Kaninchen, Kanarienvogel, Maus, Papagei, Löwe, Tiger, Igel, Bär, Schaf, Ziege, Kuh, Maus, Pferd, Ente, Schlange, Bär, Zebra, Affe, Löwe, Tiger, Giraffe, Känguru, Aquarium, Bude, Haus, Robbe, Delphin, Blauwal, Wal, Eisbär)

Pflanzenwelt (Tulpe, Rose, Aster, Veilchen) 

Lieder – piosenki:

Laufende Tiere

Alles Gute zum Geburtstag

Lied: 1,2,3, im Sauseschritt

Das Sigende Känguru

Słowa piosenki – Alles Gute zum Geburtstag

Zum Geburtstag viel Glück.

Zum Geburtstag viel Glück.

Zum Geburtstag, alles Gute.

Zum Geburtstag viel Glück!

 

 

................................ 

TYGODNIOWE TEMATY PRACY

Język angielski:

Śpiewamy piosenkę powitalną:

Hello, Hello, how are you?

Hello, Hello, how are you?

Hello, Hello, How are you? How are you today?

I am fine;

I am great I am fine;

I am just great I am fine;

I am great I'm very well today! Great!

Hello, Hello, how are you?

Hello, Hello, how are you?

Hello, Hello, How are you?

How are you today?

I am hungry;

I am tired I am hungry;

I am tired I am hungry;

I am tired I'm not so good today.

Używamy zwrotów:

- Big, small

- Yes I can/ no I can’t

- Pick up…..

- Can you touch your…?

Śpiewamy piosenkę i wykonujemy polecenia:

Head and shoulders, knees and toes, knees and toes (x2)

And eyes and ears and mouth and nose

Head and shoulders, knees and toes

Let’s move!

Nod your head (x2)

Now shake your legs

Shake your legs

Touch your toes (x2)

Nod your head, shake your legs, touch your toes, that’s very good! (....)

Liczymy: one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten, eleven

Słownictwo:

- Big - toes

- Small - chest

- Head - knees

- Tummy - big

- Legs - small

- Hands

- Feet

- Fingers

Piosenka na pożegnanie:

Bye bye. Goodbye.

Bye, bye, bye, bye. Goodbye.

I can clap my hands.

I can stamp my feet.

I can clap my hands.

I can stamp my feet.

Bye bye. Goodbye.

Bye, bye, bye, bye. Goodbye.

Bye bye. Goodbye.

Bye, bye, bye, bye.

GOODBYE

.......................................  

W grupie III pracują:

p. Beata Gabryelska

p. Paulina Praczuk

p. Bogusława Szczepańska - język angielski

p. Beata Gabryelska - religia

p. Martyna Leśniak - język niemiecki

p. Sabina A.

Zajęcia dodatkowe:

język angielski - wtorek i czwartek

religia - poniedziałek i środa

język niemiecki - poniedziałek, wtorek, środa i czwartek

Konsultacje dla Rodziców:

Ze względów organizacyjnych, dla bezpieczeństwa oraz wygody formę i termin konsultacji prosimy umawiać wcześniej.

......................................

Rok szkolny 2019/2020

RELIGIA - propozycje dla chętnych: 

http://www.promyczek.pl/dla-dzieci/297-domek-na-skale

https://www.youtube.com/watch?v=rqnxLJxz6M8

Polecamy:

https://www.youtube.com/watch?v=A0EbGRi-7Ws

Rytmika:

cz.10.

https://youtu.be/1cPHUvinTEk

cz.9.

https://youtu.be/Y-_oZ7PlqcE

cz.8.

https://youtu.be/8z-SdZ9oybM  

cz.7.

https://youtu.be/By6snX2BIvo

cz.6.

https://youtu.be/cfHIMTWo50M

cz.5

https://youtu.be/WMEoML1GO3A

cz.4

https://www.youtube.com/watch?v=ASiQYI7a6hY&feature=youtu.be

cz.3.

https://www.youtube.com/watch?v=eBYTXcmozCo&feature=youtu.be

cz.2.

https://drive.google.com/file/d/1i4Anmhai6Qg6OSTmhJCn3vpH5KEJh2jh/view 

cz.1.

https://drive.google.com/file/d/1LiktHBq_Zxiabtucz3z-Kl3cE8797JZX/view

Zagadnienia do realizacji przez dzieci w domu w związku z zawieszeniem zajęć w Przedszkolu Publicznym nr 23 im. J. Tuwima w Opolu

Szanowni rodzice!

Chcąc wyjść Państwu naprzeciw i zdając sobie sprawę z trudniejszego dotarcia przeze mnie do wszystkich Państwa postaram się przedstawić najważniejsze informacje dotyczące nauczania angielskiego. Dzieci w pierwszym okresie nauki języka obcego przechodzą tzw. fazę ciszy (silent period), mają „prawo do ciszy”. Oznacza to, że nie zmuszamy dziecka do mówienia w języku obcym, lecz wyczekujemy na taki moment, kiedy samo zechce się otworzyć. Ten czas wyczekiwania nie jest wbrew pozorom czasem straconym, gdyż dzieci „osłuchują się” z brzmieniem obcej mowy, uczą się rozumieć, rozróżniać elementy języka, słowa, reguły, a nie usiłują czy też nie chcą mówić w języku obcym. Jest to jak najbardziej normalny etap w nauce i my rodzice i nauczyciele, nie powinniśmy zmuszać dzieci, aby mówiły. Na pewno przyjdzie na to czas, a dziecko samo zdecyduje kiedy. Uczymy się przede wszystkim przez wspólną zabawę, śpiewanie piosenek, rymowanki, uczymy się często poprzez ruch, angażując całe ciało (TPR – Total Physical Response – metoda nauki, m.in. języków, stworzona przez lingwistę prof. James’a Asher’a oparta na połączeniu mowy i ruchu całego ciała). Dziecko uczy się najpierw słuchać nowego języka, a następnie ruchem ciała reagować – uczy się rozumieć swojego nauczyciela. Najczęściej na początku są to proste polecenia; Wstań! (Stand up!), Usiądź (Sit down!), etc. Każde polecenie nauczyciela jest poparte odpowiednim ruchem, gestem. W ten sposób dziecko uczy się najpierw rozumieć język obcy, a dopiero potem porozumiewać w nim! Musimy też pamiętać o tym, że w tym wieku okres osłuchiwania się jest dość długi, a dziecko szybko zapamiętuje, ale też szybko zapomina. Dlatego wszystko wymaga powtórzeń, a na efekty czasami będzie trzeba troszkę poczekać i uzbroić się w cierpliwość.

Poniżej przekazuję państwu bazę piosenek, programów, bajek, itp. Pomocnych w przyswajaniu i osłuchiwaniu się z językiem obcym. Zachęcam do skorzystania!

Strony internetowe:

• https://www.digipuzzle.net/minigames/decorate/fireman/fireman.htm?language=englis h&linkback=../../../education/kindergarten/index.htm

• https://supersimple.com/content-type/worksheets/ Bajki: Bajki Polsko- Angielskie:

• https://www.youtube.com/watch?v=POntXDHWyCI - Czerwony Kapturek

• https://www.youtube.com/watch?v=Kuv5KwvnK10 – Brzydkie Kaczątko

• https://www.youtube.com/watch?v=tAbV_xBLUYM – Calineczka Bajki po Angielsku:

• https://www.youtube.com/watch?v=wwRNaPDgGs0&list=PL0p7kZWeIs6jl5eO1HVby8mkJQec5lAM – Rybak i złota rybka

• https://www.youtube.com/watch?v=m6ZJSqkihoY – Królewna Śnieżka Piosenki:

• https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

• https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY

• https://www.youtube.com/watch?v=NYDkV3e10GE

• https://www.youtube.com/watch?v=- jBfb33_KHU&list=PLQzhiQ1j0pEz8ibPFTOYdhgJQg7saopS4&index=2

• https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI

• https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hAhttps://www.youtube.com/watch? v=jYAWf8Y91hA Piosenka na rozpoczęcie zajęć:

• https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8 Piosenka na zakończenie zajęć:

• https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

                                                            

....................................................................

 

 CHARAKTERYSTYKA  GRUPY  DZIECI  PIĘCIOLETNICH

           Rozwój dzieci pięcioletnich cechuje szybko wzrastająca aktywność ruchowa, postępujący rozwój umysłowy i motoryczny oraz zwiększająca się rola czynnika świadomości w postępowaniu. Równocześnie rozszerza się krąg zainteresowań dziecka pogłębianych przez dokładniejsze obserwacje, dociekanie przyczyn różnych poznawanych faktów i zjawisk.

Zwiększa się też możliwość dłuższego skupienia uwagi na jednym temacie. Wynikające stąd konsekwencje dla pracy z dziećmi w tym wieku to zapewnienie odpowiednich warunków zaspokajania ich wzmożonej po­trzeby ruchu i wysiłku fizycznego oraz konieczność wyjścia naprzeciw ich zainteresowaniom poznawczym i potrzebie kontaktów społecznych.

         W wieku pięciu lat zachodzą duże zmiany w rozwoju społecznym dziecka, nasila się potrzeba współdziałania z rówieśnikami, pojawia się wrażliwość na opinię otoczenia , rodzi się chęć współzawodnictwa. Często zarysowują się sprzeczności  interesów podczas zabawy, mnożą się konflikty, pojawiają sympatie i antypatie, tendencje do pomijania niektórych kolegów, nadużywanie przewagi i dokuczanie. W pracy wychowawczej nad przyswojeniem przez  dzieci właściwych norm postępowania coraz szersze zastosowanie mają umowy, regulujące ich wzajemne stosunki, ustalające ich prawa i obowiązki. Idealnym rozwiązaniem jest w tym zakresie współpraca przedszkola i rodziny.

         Wraz z rozwojem dziecka wzrasta znaczenie obserwacji otoczenia, gromadzenia okazów, udostępnianie mu estetycznie wykonanych przedmiotów i dzieł sztuki. Zwiększa się też rola książki, opowiadań, przedstawień, koncertów.

         Wady wymowy u pięciolatków zdecydowanie wymagają interwencji logopedy. Wszystkie dzieci przeszły przesiewowy test kompetencji językowej, część została zakwalifikowana do systematycznej terapii logopedycznej

         W pracy z grupą pięciolatków wciąż jeszcze dużo miejsca zajmuje organizowanie czynności związanych z racjonalnym trybem życia. Należy od nich wymagać większej samodzielności i systematyczności przy wykonywaniu drobnych prac użytecznych ( np. porządkowanie i naprawa uszkodzonych zabawek, sprzątanie po zajęciach, rozkładanie serwetek, pomoc przy układaniu pomocy plastycznych). W grupie tej wprowadza się stałe tygodniowe dyżury (np. przy nakrywaniu do posiłków, w łazience).

         Kontakty okolicznościowe wzbogacają się głównie w związku z rosnącym zaciekawieniem wiedzą. Dzieci do dorosłych zwracają się z różnymi pytaniami dotyczącymi obserwowanego otoczenia społecznego, technicznego i przyrodniczego. Domagają się uzupełnienia wiadomości, wyjaśnień, potwierdzenia spostrzeżeń, dzielą się przeżyciami, opowiadają co zdarzyło się na podwórku, w domu, w przedszkolu.

         Tematem rozmów powinno być postępowanie dzieci, które nieraz wymaga korygowania i próby wartościowania, ocena postępowania , rozumienie tego co dobre, a co złe.

         Zabawa dzieci pięcioletnich wyraża przeżycia i zainteresowania, coraz częściej wybiegające poza tematykę związaną z najbliższym otoczeniem.

         Zajęcia grupowe odbywają się systematycznie dwa razy w ciągu dnia , około 20 minut każde. Dzieci pięcioletnie są zdolne do wykonywania wyznaczonych im zadań, koncentrowania uwagi wokół jednego tematu  

                                                              





 

 

 

 

                                                                                      
 
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.