Przedszkole im.Juliana Tuwima w Opolu
 

RELIGIA - propozycje dla chętnych: 

http://www.promyczek.pl/dla-dzieci/297-domek-na-skale

https://www.youtube.com/watch?v=rqnxLJxz6M8

 

Rytmika:

cz.2.

https://drive.google.com/file/d/1i4Anmhai6Qg6OSTmhJCn3vpH5KEJh2jh/view 

cz.1.

https://drive.google.com/file/d/1LiktHBq_Zxiabtucz3z-Kl3cE8797JZX/view

Zagadnienia do realizacji przez dzieci w domu w związku z zawieszeniem zajęć w Przedszkolu Publicznym nr 23 im. J. Tuwima w Opolu

Szanowni rodzice!

Chcąc wyjść Państwu naprzeciw i zdając sobie sprawę z trudniejszego dotarcia przeze mnie do wszystkich Państwa postaram się przedstawić najważniejsze informacje dotyczące nauczania angielskiego. Dzieci w pierwszym okresie nauki języka obcego przechodzą tzw. fazę ciszy (silent period), mają „prawo do ciszy”. Oznacza to, że nie zmuszamy dziecka do mówienia w języku obcym, lecz wyczekujemy na taki moment, kiedy samo zechce się otworzyć. Ten czas wyczekiwania nie jest wbrew pozorom czasem straconym, gdyż dzieci „osłuchują się” z brzmieniem obcej mowy, uczą się rozumieć, rozróżniać elementy języka, słowa, reguły, a nie usiłują czy też nie chcą mówić w języku obcym. Jest to jak najbardziej normalny etap w nauce i my rodzice i nauczyciele, nie powinniśmy zmuszać dzieci, aby mówiły. Na pewno przyjdzie na to czas, a dziecko samo zdecyduje kiedy. Uczymy się przede wszystkim przez wspólną zabawę, śpiewanie piosenek, rymowanki, uczymy się często poprzez ruch, angażując całe ciało (TPR – Total Physical Response – metoda nauki, m.in. języków, stworzona przez lingwistę prof. James’a Asher’a oparta na połączeniu mowy i ruchu całego ciała). Dziecko uczy się najpierw słuchać nowego języka, a następnie ruchem ciała reagować – uczy się rozumieć swojego nauczyciela. Najczęściej na początku są to proste polecenia; Wstań! (Stand up!), Usiądź (Sit down!), etc. Każde polecenie nauczyciela jest poparte odpowiednim ruchem, gestem. W ten sposób dziecko uczy się najpierw rozumieć język obcy, a dopiero potem porozumiewać w nim! Musimy też pamiętać o tym, że w tym wieku okres osłuchiwania się jest dość długi, a dziecko szybko zapamiętuje, ale też szybko zapomina. Dlatego wszystko wymaga powtórzeń, a na efekty czasami będzie trzeba troszkę poczekać i uzbroić się w cierpliwość.

Poniżej przekazuję państwu bazę piosenek, programów, bajek, itp. Pomocnych w przyswajaniu i osłuchiwaniu się z językiem obcym. Zachęcam do skorzystania!

Strony internetowe:

• https://www.digipuzzle.net/minigames/decorate/fireman/fireman.htm?language=englis h&linkback=../../../education/kindergarten/index.htm

• https://supersimple.com/content-type/worksheets/ Bajki: Bajki Polsko- Angielskie:

• https://www.youtube.com/watch?v=POntXDHWyCI - Czerwony Kapturek

• https://www.youtube.com/watch?v=Kuv5KwvnK10 – Brzydkie Kaczątko

• https://www.youtube.com/watch?v=tAbV_xBLUYM – Calineczka Bajki po Angielsku:

• https://www.youtube.com/watch?v=wwRNaPDgGs0&list=PL0p7kZWeIs6jl5eO1HVby8mkJQec5lAM – Rybak i złota rybka

• https://www.youtube.com/watch?v=m6ZJSqkihoY – Królewna Śnieżka Piosenki:

• https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

• https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY

• https://www.youtube.com/watch?v=NYDkV3e10GE

• https://www.youtube.com/watch?v=- jBfb33_KHU&list=PLQzhiQ1j0pEz8ibPFTOYdhgJQg7saopS4&index=2

• https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI

• https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hAhttps://www.youtube.com/watch? v=jYAWf8Y91hA Piosenka na rozpoczęcie zajęć:

• https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8 Piosenka na zakończenie zajęć:

• https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

Tematy marzec

I. W marcu jak w garncu

II. Porządki w ogrodzie

III. Witaj, wiosno!

IV. Zwierzęta na wiejskim podwórku

Dziecko:

- doskonali motorykę małą podczas prac plastycznych

- poznaje litery: W, w, C, c, G, g, Ł, ł

- rozwija spostrzegawczość i logiczne myślenie

- rozwija wyobraźnie poprzez słuchanie tekstów literackich

- rozbudza poczucie przynależności do regionu, pochodzenia

- rozpoznaje oznaki wiosny

- utrwala informacje o narzędziach ogrodniczych

- poznaje warunki prawidłowej hodowli roślin

- wykonuje proste eksperymenty z farbami

- doskonali słuch fonemowy

- poznaje wartości odżywcze warzyw

- zapoznaje się z cyklem życia motyla

- zapoznaje się z tradycją topienia marzanny

- utrwala informacje na temat zwierząt wiejskich

- pogłębia wiedzę na temat pochodzenia produktów 

W grupie III pracują:

p. Iwona Marciniak

p. Bogusława Szczepańska

p. Bogusława Szczepańska - język angielski

p. Beata Gabryelska - religia

Zajęcia dodatkowe:

język angielski - wtorek i środa

zajęcia rytmiczno - umuzykalniające - poniedziałek

religia - poniedziałek i środa

Konsultacje dla Rodziców:

 Ze względów organizacyjnych i dla wygody Rodziców prosimy o wcześniejsze umówienie się.

 

 

 

 

 ...................................

 

                                                               

....................................................................

 

 CHARAKTERYSTYKA  GRUPY  DZIECI  PIĘCIOLETNICH

           Rozwój dzieci pięcioletnich cechuje szybko wzrastająca aktywność ruchowa, postępujący rozwój umysłowy i motoryczny oraz zwiększająca się rola czynnika świadomości w postępowaniu. Równocześnie rozszerza się krąg zainteresowań dziecka pogłębianych przez dokładniejsze obserwacje, dociekanie przyczyn różnych poznawanych faktów i zjawisk.

Zwiększa się też możliwość dłuższego skupienia uwagi na jednym temacie. Wynikające stąd konsekwencje dla pracy z dziećmi w tym wieku to zapewnienie odpowiednich warunków zaspokajania ich wzmożonej po­trzeby ruchu i wysiłku fizycznego oraz konieczność wyjścia naprzeciw ich zainteresowaniom poznawczym i potrzebie kontaktów społecznych.

         W wieku pięciu lat zachodzą duże zmiany w rozwoju społecznym dziecka, nasila się potrzeba współdziałania z rówieśnikami, pojawia się wrażliwość na opinię otoczenia , rodzi się chęć współzawodnictwa. Często zarysowują się sprzeczności  interesów podczas zabawy, mnożą się konflikty, pojawiają sympatie i antypatie, tendencje do pomijania niektórych kolegów, nadużywanie przewagi i dokuczanie. W pracy wychowawczej nad przyswojeniem przez  dzieci właściwych norm postępowania coraz szersze zastosowanie mają umowy, regulujące ich wzajemne stosunki, ustalające ich prawa i obowiązki. Idealnym rozwiązaniem jest w tym zakresie współpraca przedszkola i rodziny.

         Wraz z rozwojem dziecka wzrasta znaczenie obserwacji otoczenia, gromadzenia okazów, udostępnianie mu estetycznie wykonanych przedmiotów i dzieł sztuki. Zwiększa się też rola książki, opowiadań, przedstawień, koncertów.

         Wady wymowy u pięciolatków zdecydowanie wymagają interwencji logopedy. Wszystkie dzieci przeszły przesiewowy test kompetencji językowej, część została zakwalifikowana do systematycznej terapii logopedycznej

         W pracy z grupą pięciolatków wciąż jeszcze dużo miejsca zajmuje organizowanie czynności związanych z racjonalnym trybem życia. Należy od nich wymagać większej samodzielności i systematyczności przy wykonywaniu drobnych prac użytecznych ( np. porządkowanie i naprawa uszkodzonych zabawek, sprzątanie po zajęciach, rozkładanie serwetek, pomoc przy układaniu pomocy plastycznych). W grupie tej wprowadza się stałe tygodniowe dyżury (np. przy nakrywaniu do posiłków, w łazience).

         Kontakty okolicznościowe wzbogacają się głównie w związku z rosnącym zaciekawieniem wiedzą. Dzieci do dorosłych zwracają się z różnymi pytaniami dotyczącymi obserwowanego otoczenia społecznego, technicznego i przyrodniczego. Domagają się uzupełnienia wiadomości, wyjaśnień, potwierdzenia spostrzeżeń, dzielą się przeżyciami, opowiadają co zdarzyło się na podwórku, w domu, w przedszkolu.

         Tematem rozmów powinno być postępowanie dzieci, które nieraz wymaga korygowania i próby wartościowania, ocena postępowania , rozumienie tego co dobre, a co złe.

         Zabawa dzieci pięcioletnich wyraża przeżycia i zainteresowania, coraz częściej wybiegające poza tematykę związaną z najbliższym otoczeniem.

         Zajęcia grupowe odbywają się systematycznie dwa razy w ciągu dnia , około 20 minut każde. Dzieci pięcioletnie są zdolne do wykonywania wyznaczonych im zadań, koncentrowania uwagi wokół jednego tematu  

                                                              





 

 

 

 

                                                                                      
 
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.