Przedszkole im.Juliana Tuwima w Opolu
 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

STYCZEŃ

  1. Na balu
  2. Kiedy babcia i dziadek byli mali
  3. Biały świat

 

Dziecko:

  • Wypowiada zdania złożone współrzędnie i podrzędnie;
  • Prowadzi rozmowę na podstawie obejrzanego filmu;
  • Ćwiczy aparat mowy w zakresie poruszania ustami i wydawania odgłosów dźwiękonaśladowczych;
  • Tworzy zbiory i przelicza liczbę elementów w zbiorach, porównuje liczebność zbiorów;
  • Układa rytm występowania kolorowych liczmanów;
  • Koduje i dekoduje układ kolorów w rytmie;
  • Łączy w pary ze względu na podaną cechę;
  • Rozwiązuje zagadki i łamigłówki;
  • Układa wyrazy z liter, czyta ułożone wyrazy z pomocą nauczyciela;
  • Stosuje analizę wybranych słów;
  • Rozpoznaje małe i wielkie litery, łączy w pary takie same litery małe i wielkie;
  • Rozwiązuje zagadki o porach roku;
  • Segreguje elementy według podanej cechy;
  • Rozpoznaje dobre i złe zachowanie;
  • Opowiada o znaczeniu pokrywy śnieżnej dla życia roślin;
  • Układa zdania na wybrany temat;
  • Nazywa i dobiera obrazki tworząc kolekcje tematyczne.  

W grupie IV pracują:

p. Dorota Wieczorek

p. Krystyna Cichy

p. Boguslawa Szczepańska - język angielski

p. Beata Gabryelska - religia

Zajęcia dodatkowe: 

język angielski - poniedziałek i piątek

zajęcia rytmiczno - umuzykalniające - poniedziałek

religia - poniedziałek i środa

Konsultacje dla Rodziców:

 Ze względów organizacyjnych i dla wygody rodziców termin konsultacji prosimy uzgodnić z kilkudniowym wyprzedzeniem.

Realizowane programy:

"Żyrafa Ola i przyjaciele" - wyd. Klett

  

.................................................. 

 

 

 

 ............................................................

 

  Grupa IV to grupa dzieci 5 letnich. Jesteśmy grupą starszaków. I jak przystało na najstarszych staramy się być wzorem i przykładem dla młodszych kolegów.

Uczymy się w grupie przestrzegania zasad zgodnego współżycia, ze szczególnym naciskiem na swobodne

 i kulturalne wzajemne komunikowanie się. Staramy się wspólnie rozwiązywać konflikty, umiejętnie radzić sobie

w sytuacjach trudnych, dostrzegać różnice między dobrem

a złem. Podczas dnia mamy czas i miejsce na zabawę, naukę

 i przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, oraz spacery po osiedlu. W codziennych sytuacjach zachęcamy dzieci do wyrażania swoich myśli, potrzeb i emocji.

 Wdrażamy do posługiwania się wyrazistą mową. Poznajemy wartościową literaturę dziecięcą, korzystamy z zasobów osiedlowej Biblioteki, do której uczęszczamy na comiesięczne zajęcia.

Dzieci chętnie uczą się samodzielnego czytania a sprawność ręki nabywają dzięki różnorodnym czynnościom manualnym, w pracach plastyczno – konstrukcyjnych.

W naszej codziennej pracy oprócz dotychczas stosowanych metod rozpoczynamy między europejską współpracę w ramach programu eTwinning.

Mamy nadzieję, że czas spędzony w naszym przedszkolu przyczyni się do osiągnięcia przez dzieci dojrzałości szkolnej

 i ułatwi im dalszą naukę w szkole, jak również pozostanie

 w ich pamięci na wiele lat.

                                                            

 
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.