Przedszkole im.Juliana Tuwima w Opolu
 

Rok szkolny 2020/2021:

PAŹDZIERNIK

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Tematyka tygodni :
1. Dbamy o zdrowie
2. Jesienią parku i w lesie
3. Zabawy na jesienne wieczory
4. Październikowe wspomnienia
 
W październiku :
- rozmawiamy o zasadach zdrowego odżywiania się
- zapoznajemy się z Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej
- zastanawiamy się w jaki sposób warto spędzać wolny czas, by zachować zdrowie i sprawność
- rozmawiamy o sposobach ubierania się w poszczególnych porach roku, rozwijamy umiejętność klasyfikowania ubrań zgodnie z podanymi cechami
- przeliczamy elementy w zbiorach
-  poznajemy liczbę 2 oraz uczymy się kreślić cyfrę 2 w powiększonej kratownicy
- szukamy oznak jesieni w parku i w lesie
- przyglądamy się drzewom, próbujemy rozpoznać ich gatunki po liściach i owocach
- zastanawiamy się w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy
- poznajemy literę "I" na podstawie wyrazu "igła", uczestniczymy w zabawach językowych utrwalających jej zapis i miejsce w słowach
- uczymy się odróżniania elementów świata fikcji i mediów od rzeczywistości
- utrwalamy wiedzę o zawodach ludzi związanych z pracą w teatrze
- doskonalimy umiejętności społeczne poprzez zabawy teatralne i dramowe
- zastanawiamy się wspólnie nad tym co to jest film, jak przebiega proces powstawania filmu, gdzie można obejrzeć film, jakie są rodzaje filmów
- poszerzamy słownik o pojęcia związane z filmem i teatrem, na przykład: reżyser, operator kamery, dźwiękowiec, rekwizyt, charakteryzator, aktor, dekoracja, widownia, scena, kurtyna, 
- za pomocą muzyki i tańca wyrażamy swoje emocje i doskonalimy umiejętności interpersonalne
- rozwijamy umiejętności matematyczne poprzez rozpoznawanie niektórych monet i banknotów
- odtwarzamy rytmy słuchowo-ruchowe
- rozwiązujemy i układamy zagadki słowne i żarty językowe
- poznajemy literę "E" na podstawie słowa "ekran" 
- podczas zabaw ruchowych utrwalamy znajomość kształtu dotychczas poznanych liter
- kształtujemy poczucie przynależności do wspólnoty jaką jest rodzina
- rozwijamy myślenie przyczynowo-skutkowe na podstawie informacji o relacjach rodzinnych 
- utrwalamy umiejętność stosowania określeń: najmłodszy, najstarszy, starszy od, młodszy od, wcześniej, później, na początku, następnie, na końcu 
- uczestniczymy w zabawach dramowych i w małych grupach odgrywamy scenki z życia rodzin 
- tworzymy ramkę na rodzinne zdjęcia oraz drzewo genealogiczne 
- poznajemy literę "M" na podstawie słowa "mapa" oraz wykonujemy wiele ćwiczeń utrwalających sposób jej pisania w liniaturze 
- doskonalimy umiejętność wysłuchiwania głosek i sylab w słowach oraz wyrazów w zdaniach 
- poznajemy liczbę 3 oraz uczymy się kreślić cyfrę 3 w powiększonej kratownicy

 

 
....................................................................................................... 

TYGODNIOWE TEMATY PRACY 

Z języka niemieckiego 

 1. Die Zahlen

2. Die Farben

3. Die Familie

4. Obst, Gemüse und Getränke

5. Herbst

Poznane słownictwo i struktury gramatyczne:

Die Zahlen (eins, zwei, drei, vier, fuenf, sechs, sieben, acht, neun, zehn, Wie alt bist du?)

Die Farben (rot, schwarz, blau, weiβ, grün, gelb, bunt, Das ist grau)

Die Familie ( Mutter, Vater; Bruder, Schwester; Opa, Oma, Meine Mutter, mein Vater; Meine Oma, mein Opa, Meine Schwester, mein Bruder; Meine Katze, mein Hund?)

Obst, Gemüse und Getränke (Apfel, Birne, Banane, Kiwi, Ananas, Melon, Gurke, Tomate, Salat, Spinat, Karotte, Kakao, Limo, Tee, Kaffee, Milch, Cola)

Herbst (Regen, Wolke, Regenschirm, Stiefel, Igel, Apfel, Kastanien)

 

Lieder – piosenki :

Drei und vier – tanzt mit mir!

Von 1 bis 100 zählen

Farben-Rap.

Es regnet.

Grun, grun sind alle meine Kleider

Obstlieder

Gemselied

Ich habe Durst

................................. 

TYGODNIOWE TEMATY PRACY

Język angielski:

Śpiewamy piosenkę powitalną:

Hello, children

Hello, teacher

Hello, Dex, how are you?

Hello, Charlie, hello Meg, hello Buddy,

How are you?

Good to see you (x3)

Here today, it’s a new day!

Używamy zwrotów:

- Have you got…?

- Yes I have/ no I havn’t

- Do you like…

- Can you touch your…?

Śpiewamy piosenkę i wykonujemy polecenia :

If you’re happy, happy, happy clap your hands.

If you’re happy, happy, happy, if you’re happy, happy, happy

If you’re happy, happy, happy clap your hands.

Wave your arms

Turn around

Say “hooray!”

Liczymy: one, two, three, four, five, six, seven

Słownictwo:

- Happy - arms

- Sad - head

- Surprised - feet

- Book - legs

- Table - hat

- Chair - trousers

- Sticker - gloves

- Bin - scarf

- Crayon - coat

 

 

 

 

 ...................................... 

W grupie IV pracują:

p. Bogusława Szczepańska

p. Agnieszka Sekula

p. Bogusława Szczepańska - język angielski

p. Beata Gabryelska - religia

p. Martyna Leśniak - język niemiecki

Zajęcia dodatkowe: 

język angielski - poniedziałek i środa

religia - wtorek i czwartek

język niemiecki - wtorek, środa i piątek

Konsultacje dla Rodziców:

Ze względów organizacyjnych i bezpieczeństwa formę i termin konsultacji prosimy uzgadniać telefonicznie /774556635/.

Realizowane programy:

.............................................................. 

Rok szkolny 2019/2020:

RELIGIA - propozycje dla chętnych: 

http://www.promyczek.pl/dla-dzieci/297-domek-na-skale

https://www.youtube.com/watch?v=rqnxLJxz6M8

 Polecamy:

https://www.youtube.com/watch?v=A0EbGRi-7Ws 

RYTMIKA:

cz.10.

https://youtu.be/1cPHUvinTEk

cz.9.

https://youtu.be/Y-_oZ7PlqcE

cz.8.

https://youtu.be/8z-SdZ9oybM  

cz.7.

https://youtu.be/By6snX2BIvo

cz.6.

https://youtu.be/cfHIMTWo50M

cz.5.

https://youtu.be/WMEoML1GO3A

cz.4.

https://www.youtube.com/watch?v=ASiQYI7a6hY&feature=youtu.be

cz.3.

https://www.youtube.com/watch?v=eBYTXcmozCo&feature=youtu.be

cz.2.

https://drive.google.com/file/d/1i4Anmhai6Qg6OSTmhJCn3vpH5KEJh2jh/view 

cz.1.

https://drive.google.com/file/d/1LiktHBq_Zxiabtucz3z-Kl3cE8797JZX/view

 

 

 ............................................................

 

  Grupa IV to grupa dzieci 5 letnich. Jesteśmy grupą starszaków. I jak przystało na najstarszych staramy się być wzorem i przykładem dla młodszych kolegów.

Uczymy się w grupie przestrzegania zasad zgodnego współżycia, ze szczególnym naciskiem na swobodne

 i kulturalne wzajemne komunikowanie się. Staramy się wspólnie rozwiązywać konflikty, umiejętnie radzić sobie

w sytuacjach trudnych, dostrzegać różnice między dobrem

a złem. Podczas dnia mamy czas i miejsce na zabawę, naukę

 i przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, oraz spacery po osiedlu. W codziennych sytuacjach zachęcamy dzieci do wyrażania swoich myśli, potrzeb i emocji.

 Wdrażamy do posługiwania się wyrazistą mową. Poznajemy wartościową literaturę dziecięcą, korzystamy z zasobów osiedlowej Biblioteki, do której uczęszczamy na comiesięczne zajęcia.

Dzieci chętnie uczą się samodzielnego czytania a sprawność ręki nabywają dzięki różnorodnym czynnościom manualnym, w pracach plastyczno – konstrukcyjnych.

W naszej codziennej pracy oprócz dotychczas stosowanych metod rozpoczynamy między europejską współpracę w ramach programu eTwinning.

Mamy nadzieję, że czas spędzony w naszym przedszkolu przyczyni się do osiągnięcia przez dzieci dojrzałości szkolnej

 i ułatwi im dalszą naukę w szkole, jak również pozostanie

 w ich pamięci na wiele lat.

                                                            

 
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.