Przedszkole im.Juliana Tuwima w Opolu
 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

PAŹDZIERNIK

Tematy tygodni:

  1. Owoce i warzywa
  2. Kolorowa jesień
  3. Ogórkowy zawrót głowy
  4. Wiem co jest zdrowe

Dziecko:

  • Wyodrębnia głoskę z początku wyrazu na podstawie analizy i syntezy wyrazów,
  • Utrzymuje równowagę stojąc na jednej nodze,
  • Skacze obunóż w pozycji przysiadu’
  • Toczy piłkę jedną ręką do wyznaczonego celu i po wyznaczonym torze,
  • Nazywa części z jakich zbudowane jest drzewo, wymienia gatunki drzew i krzewów,
  • Rozróżnia i nazywa kolory oraz liści, owoców i warzyw,
  • Układa rymy/ciągi z wykorzystaniem dwóch elementów,
  • Śpiewa piosenkę do podkładu muzycznego,
  • Układa obrazki z części,
  • Buduje zdania złożone, dzieli wyrazy na sylaby,
  • Liczy w zakresie 5 i podaje wynik,
  • Zna schemat własnego ciała,
  • Odróżnia owoce od warzyw,
  • Tworzy pary, używa określeń: jeden mniej, jeden więcej,
  • Szacuje liczebność zbiorów za pomocą pojęć: dużo, mało,
  • Rozpoznaje i wypowiada wyrazy zawierające głoskę o,
  • Wypowiada wyrazy rozpoczynające się na głoskę o,
  • Buduje wypowiedzi poprawne fleksyjnie

 

 

W grupie IV pracują:

p. Dorota Wieczorek

p. Krystyna Cichy

p. Boguslawa Szczepańska - język angielski

p. Beata Gabryelska - religia

Zajęcia dodatkowe: 

język angielski - poniedziałek i piątek

zajęcia rytmiczno - umuzykalniające - poniedziałek

religia - poniedziałek i środa

Konsultacje dla Rodziców:

 Ze względów organizacyjnych i dla wygody rodziców termin konsultacji prosimy uzgodnić z kilkudniowym wyprzedzeniem.

Realizowane programy:

"Żyrafa Ola i przyjaciele" - wyd. Klett

  

.................................................. 

 

 

 

 ............................................................

 

  Grupa IV to grupa dzieci 5 letnich. Jesteśmy grupą starszaków. I jak przystało na najstarszych staramy się być wzorem i przykładem dla młodszych kolegów.

Uczymy się w grupie przestrzegania zasad zgodnego współżycia, ze szczególnym naciskiem na swobodne

 i kulturalne wzajemne komunikowanie się. Staramy się wspólnie rozwiązywać konflikty, umiejętnie radzić sobie

w sytuacjach trudnych, dostrzegać różnice między dobrem

a złem. Podczas dnia mamy czas i miejsce na zabawę, naukę

 i przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, oraz spacery po osiedlu. W codziennych sytuacjach zachęcamy dzieci do wyrażania swoich myśli, potrzeb i emocji.

 Wdrażamy do posługiwania się wyrazistą mową. Poznajemy wartościową literaturę dziecięcą, korzystamy z zasobów osiedlowej Biblioteki, do której uczęszczamy na comiesięczne zajęcia.

Dzieci chętnie uczą się samodzielnego czytania a sprawność ręki nabywają dzięki różnorodnym czynnościom manualnym, w pracach plastyczno – konstrukcyjnych.

W naszej codziennej pracy oprócz dotychczas stosowanych metod rozpoczynamy między europejską współpracę w ramach programu eTwinning.

Mamy nadzieję, że czas spędzony w naszym przedszkolu przyczyni się do osiągnięcia przez dzieci dojrzałości szkolnej

 i ułatwi im dalszą naukę w szkole, jak również pozostanie

 w ich pamięci na wiele lat.

                                                            

 
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.