Przedszkole im.Juliana Tuwima w Opolu
 

Rok szkolny 2020/2021:

STYCZEŃ

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Tematyka tygodni:
1. Witamy Nowy Rok
2. Święto babci i dziadka 
3. Co można robić zimą?
 
W styczniu:
- zapoznajemy się ze zjawiskiem różnic czasowych na dwóch półkulach Ziemi
- poszerzamy wiedzę na temat sposobów odmierzania czasu 
- rozwijamy umiejętności rozumienia pojęcia czas doskonalimy umiejętność działania zgodnie z instrukcją obrazkową 
- rozwijamy percepcję wzrokową poprzez ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej wyrazów 
- tworzymy zegary z różnych figur geometrycznych
- utrwalamy informacje o cykliczności pór roku
- doskonalimy wiedzę na temat czterech pór roku i ważnych świąt w kalendarzu występujących w czasie ich trwania 
- rozwiązujemy zagadki o miesiącach 
- utrwalamy nazwy dni tygodnia
- doskonalimy umiejętności posługiwania się takimi przyimkami jak: przedwczoraj, wczoraj, dziś, jutro, pojutrze 
- utrwalamy liczbę 7 w kontekście dni tygodnia
- rozwijamy pamięć poprzez omawianie tygodniowego kalendarza aktywności oraz odtwarzamy informacje w nim zawarte
- uczestniczymy w wielu zabawach językowych utrwalających umiejętność rozpoznawania i nazywania liter 
- nazywamy pory roku widoczne na obrazkach 
- dzielimy nazwę na sylaby a następnie na głoski
- układamy zdania zawierające nazwę każdej pory roku
- rozwijamy spostrzeganie wzrokowe poprzez wskazywanie różnic pomiędzy wyrazami 
- rozwijamy kompetencje matematyczne poprzez utrwalenie znajomości nazwy miesięcy w roku i informacje o ich przemienności 
- doskonalimy umiejętność umiejętność rozumienia przysłów
- rozmawiamy o swoich babciach i dziadkach
- zapoznajemy się z wierszami i piosenkami poświęconymi babciom i dziadkom 
- zastanawiamy się jak wyglądali babcia i dziadek, kiedy byli mali, w jakie zabawy się bawili 
- opowiadamy co najbardziej lubimy robić ze swoimi dziadkami, a także dzielimy się z grupą ulubionymi wspomnieniami o swoich dziadkach 
- wysłuchujemy opowiadania Iwony Salach "Najlepszy prezent" a następnie wykonujemy samodzielnie prezenty dla babci i dziadka
- rozmawiamy o tym skąd się bierze śnieg 
- próbujemy wyjaśnić pochodzenie śniegu dzieląc się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami 
- oglądamy śnieg przez lupę, dotykamy, gnieciemy, wąchamy śnieg, a następnie dzielimy się z grupą swoimi spostrzeżeniami co do jego właściwości 
- wspólnie zastanawiamy się jakimi słowami można opisać śnieg 
- zastanawiamy się nad pytaniem czy śnieg jest czysty
- zapoznajemy się ze zmiennymi właściwościami śniegu przeprowadzając eksperymenty i zabawy badawcze
- podczas spacerów po okolicy przedszkola wyszukujemy śladów zwierząt i obserwujemy, zastanawiamy się czy ludzie też zostawiają ślady, jakie są to ślady i czy ludzki ślad może służyć do identyfikacji osób
 
 
....................................................................................................... 

TYGODNIOWE TEMATY PRACY 

Z języka niemieckiego 

1. Musik, Sport und Geburtstag

2. Winterferien

3. Pflanzenwelt

4. Tierwelt

Poznane słownictwo i struktury gramatyczne:

Musik, Sport und Geburtstag (Geige, Flöte, Gittare, Klavier, Popmusik, Rockmusik, Hip-hopmusik, Torte, Luftballons, Geschenke, Kerze, Zucker, Schokolade, Mehl, Eier, Milch, Wasser, Butter, Apfel, Orange, Ananas, Volleyball, Basketball, Fußball, Boxen, Tennis, Ping-pong, Eishockey, Badminton, Judo, Schwimmen, Rennen)

Winterferien (Skispringen, Snowboard, Skisport, Hockey)

Tierwelt (Katze, Hund, Kaninchen, Kanarienvogel, Maus, Papagei, Löwe, Tiger, Igel, Bär, Schaf, Ziege, Kuh, Maus, Pferd, Ente, Schlange, Bär, Zebra, Affe, Löwe, Tiger, Giraffe, Känguru, Aquarium, Bude, Haus, Robbe, Delphin, Blauwal, Wal, Eisbär)

Pflanzenwelt (Tulpe, Rose, Aster, Veilchen)

 

Lieder – piosenki:

Laufende Tiere

Alles Gute zum Geburtstag

Lied: 1,2,3, im Sauseschritt

Das Sigende Känguru

Słowa piosenki – Alles Gute zum Geburtstag

 Zum Geburtstag viel Glück.

Zum Geburtstag viel Glück.

Zum Geburtstag, alles Gute.

Zum Geburtstag viel Glück! 

 

 

................................. 

TYGODNIOWE TEMATY PRACY

Język angielski:

Śpiewamy piosenkę powitalną:

Hello, Hello, how are you?

Hello, Hello, how are you?

Hello, Hello, How are you? How are you today?

I am fine;

I am great I am fine;

I am just great I am fine;

I am great I'm very well today! Great!

Hello, Hello, how are you?

Hello, Hello, how are you?

Hello, Hello, How are you?

How are you today?

I am hungry;

I am tired I am hungry;

I am tired I am hungry;

I am tired I'm not so good today.

Używamy zwrotów:

- Big, small

- Yes I can/ no I can’t

- Pick up…..

- Can you touch your…?

Śpiewamy piosenkę i wykonujemy polecenia:

Head and shoulders, knees and toes, knees and toes (x2)

And eyes and ears and mouth and nose

Head and shoulders, knees and toes

Let’s move!

Nod your head (x2)

Now shake your legs

Shake your legs

Touch your toes (x2)

Nod your head, shake your legs, touch your toes, that’s very good! (....)

Liczymy: one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten, eleven

Słownictwo:

- Big - toes

- Small - chest

- Head - knees

- Tummy - big

- Legs - small

- Hands

- Feet

- Fingers

Piosenka na pożegnanie:

Bye bye. Goodbye.

Bye, bye, bye, bye. Goodbye.

I can clap my hands.

I can stamp my feet.

I can clap my hands.

I can stamp my feet.

Bye bye. Goodbye.

Bye, bye, bye, bye. Goodbye.

Bye bye. Goodbye.

Bye, bye, bye, bye.

GOODBYE

 

 

 

 

 ...................................... 

W grupie IV pracują:

p. Bogusława Szczepańska

p. Agnieszka Sekula

p. Bogusława Szczepańska - język angielski

p. Beata Gabryelska - religia

p. Martyna Leśniak - język niemiecki

Zajęcia dodatkowe: 

język angielski - poniedziałek i środa

religia - wtorek i czwartek

język niemiecki - wtorek, środa i piątek

Konsultacje dla Rodziców:

Ze względów organizacyjnych i bezpieczeństwa formę i termin konsultacji prosimy uzgadniać telefonicznie /774556635/.

Realizowane programy:

.............................................................. 

Rok szkolny 2019/2020:

RELIGIA - propozycje dla chętnych: 

http://www.promyczek.pl/dla-dzieci/297-domek-na-skale

https://www.youtube.com/watch?v=rqnxLJxz6M8

 Polecamy:

https://www.youtube.com/watch?v=A0EbGRi-7Ws 

RYTMIKA:

cz.10.

https://youtu.be/1cPHUvinTEk

cz.9.

https://youtu.be/Y-_oZ7PlqcE

cz.8.

https://youtu.be/8z-SdZ9oybM  

cz.7.

https://youtu.be/By6snX2BIvo

cz.6.

https://youtu.be/cfHIMTWo50M

cz.5.

https://youtu.be/WMEoML1GO3A

cz.4.

https://www.youtube.com/watch?v=ASiQYI7a6hY&feature=youtu.be

cz.3.

https://www.youtube.com/watch?v=eBYTXcmozCo&feature=youtu.be

cz.2.

https://drive.google.com/file/d/1i4Anmhai6Qg6OSTmhJCn3vpH5KEJh2jh/view 

cz.1.

https://drive.google.com/file/d/1LiktHBq_Zxiabtucz3z-Kl3cE8797JZX/view

 

 

 ............................................................

 

  Grupa IV to grupa dzieci 5 letnich. Jesteśmy grupą starszaków. I jak przystało na najstarszych staramy się być wzorem i przykładem dla młodszych kolegów.

Uczymy się w grupie przestrzegania zasad zgodnego współżycia, ze szczególnym naciskiem na swobodne

 i kulturalne wzajemne komunikowanie się. Staramy się wspólnie rozwiązywać konflikty, umiejętnie radzić sobie

w sytuacjach trudnych, dostrzegać różnice między dobrem

a złem. Podczas dnia mamy czas i miejsce na zabawę, naukę

 i przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, oraz spacery po osiedlu. W codziennych sytuacjach zachęcamy dzieci do wyrażania swoich myśli, potrzeb i emocji.

 Wdrażamy do posługiwania się wyrazistą mową. Poznajemy wartościową literaturę dziecięcą, korzystamy z zasobów osiedlowej Biblioteki, do której uczęszczamy na comiesięczne zajęcia.

Dzieci chętnie uczą się samodzielnego czytania a sprawność ręki nabywają dzięki różnorodnym czynnościom manualnym, w pracach plastyczno – konstrukcyjnych.

W naszej codziennej pracy oprócz dotychczas stosowanych metod rozpoczynamy między europejską współpracę w ramach programu eTwinning.

Mamy nadzieję, że czas spędzony w naszym przedszkolu przyczyni się do osiągnięcia przez dzieci dojrzałości szkolnej

 i ułatwi im dalszą naukę w szkole, jak również pozostanie

 w ich pamięci na wiele lat.

                                                            

 
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.