Przedszkole im.Juliana Tuwima w Opolu
 

Rok szkolny 2020/2021:

CZERWIEC

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Tematyka tygodni:
 
1. Tajemnice książek 
2. W krainie muzyki 
3. Wrażenia i uczucia 
4. Święto mamy i taty
 
W maju:
- rozmawiamy o tym jakie miejsce zajmują książki w naszym życiu, do czego służą, jakie informacje można w nich znaleźć 
- uczestniczymy w wycieczce do biblioteki publicznej i poznajemy zasady korzystania ze zbiorów 
- poznajemy literę "f" uczymy się ją pisać samodzielnie i po śladzie oraz układać jej kształt z fragmentów tkaniny
- tworzymy modele słów zawierające literę F oraz doskonalimy umiejętność określania głosek na początku na końcu i w środku wybranych słów 
- uczymy się na pamięć wiersza "Wielki skarb" 
- rozwiązujemy wiele zagadek językowych 
- na podstawie opowiadania "Jak powstaje książka" poznajemy krótką historię papieru i książek 
- podczas zabaw tematycznych np. w księgarnię utrwalamy wygląd banknotów i monet używanych w Polsce oraz uczymy się posługiwania ich modelami 
- tworzymy polisensoryczna książeczkę obrazującą uczucia podczas pobytu w przedszkolu
- rozmawiamy o muzyce, uczestniczymy w wielu zabawach dźwiękowych, tworzymy instrumenty 
- poznajemy różne rodzaje ekspresji muzycznej 
- próbujemy nazywać uczucia, które nam towarzyszą podczas słuchania i tworzenia muzyki 
- uczestniczymy w zabawach badawczych, wykonujemy eksperyment pokazujący drganie fal dźwiękowych 
- rozwijamy umiejętności matematyczne klasyfikując przedmioty, definiując podobieństwa i różnice między nimi 
- dopasowujemy różne rodzaje utworów do odpowiednich uroczystości 
- śpiewamy 100 lat i poznajemy jego odpowiednik w języku angielskim - uczymy się rozpoznawać literę "H" pisać ją po śladzie i samodzielnie 
- próbujemy wyrażać treść utworu poprzez ruch i środki plastyczne 
- utrwalamy informacje dotyczące bezpiecznego poziomu głośności dźwięków i dowiadujemy się jak dbać o słuch
- rozmawiamy w przedszkolu o emocjach i uczuciach 
- próbujemy identyfikować i nazywać uczucia i emocje towarzyszące podczas różnych aktywności oraz odczytywać emocje swoich kolegów i koleżanek 
- ćwiczymy odporność emocjonalną i sposoby reagowania podczas wygranej i przegranej 
- tworzymy własną grę planszową i rozgrywamy ją w parach 
- słuchając opowiadań i wierszy rozmawiamy o własnych uczuciach i reagowania na nie 
- utrwalamy informacje dotyczące akceptacji wszystkich uczuć oraz radzenia sobie z tymi, które są dla nas trudne
- na podstawie opowiadania utrwalamy treść i znaczenie przysłowia "Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie" 
- próbujemy wyrażać swoje nastroje za pomocą środków muzycznych i plastycznych 
- uczestniczymy w wielu zabawach teatralnych pantomimicznych i dramowych
- rozmawiamy o rodzinie, wzmacniamy poczucie przynależności do rodziny poprzez opisywanie osób słowami, ruchem, gestem a także odgrywając scenki z życia rodzinnego 
- utrwalamy znajomość nazw związanych z relacjami w rodzinie: rodzice, rodzeństwo, dziadkowie, krewni, itp. 
- rozwijamy kompetencje językowe poprzez analizę i syntezę głosek i sylab w słowach 
- usprawniamy słuch rozwiązując zagadki słuchowe 
- rozwijamy umiejętności matematyczne poprzez określenie lewej i prawej strony w przestrzeni, w odniesieniu do własnego ciała i innych obiektów 
- ćwiczymy przeliczanie obiektów, dodawanie w zakresie 10, kontynuowanie rytmów 
- uczestniczymy w zabawach ruchowych do piosenek, tworzymy do nich akompaniamenty, ilustrujemy ruchem, wykonujemy prace plastyczne dla rodzeństwa lub rodziców
 
 
 
....................................................................................................... 

TYGODNIOWE TEMATY PRACY 

Z języka niemieckiego 

1. Vatertag

2. Sommer

3. Körperformen

4. Aussehen

5. Sommerferien

 

Poznane słownictwo i struktury gramatyczne:

Vatertag (Blumen, feiern, Bon-bon, Pralinen, Liebe, Herz)

Sommer (Sonne, Meer, schwimmen, sich sonnen, Sonnencreme)

Körperformenֲ (Kreis, Quadrat, Rechteck, Dreieck)

Aussehen (Haare, Nase, Augen, Ohr, lang, kurz, blau, schwarz, oval, Sie hat …., Er hat…)

Sommerferien (Sich sonnen, Strand, Eis Essen, Muscheln sammeln, Gebierge, Bergbahn, Klettern, besichtigen, Tiere, Oma, Opa, frische Luft, Familie, Wurst, Bier, Rotkapchen, Hansel und Gretel, Berlin, Brezel)

 

 

Lieder – piosenki :

Auf der Mauer, auf der Lauer

Alle meine Entchen

 

Liedtext – Alle meine Entchen

 

Alle meine Entchen

schwimmen auf dem See,

schwimmen auf dem See,

Köpfchen in das Wasser,

Schwänzchen in die Höh'.

 

Alle meine Täubchen

gurren auf dem Dach,

gurren auf dem Dach,

fliegt eins in die Lüfte,

fliegen alle nach.

 

Alle meine Hühner

scharren in dem Stroh,

scharren in dem Stroh,

finden sie ein Körnchen,

sind sie alle froh.

 

 

................................. 

TYGODNIOWE TEMATY PRACY

Język angielski:

Tydzień 1 - 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

· utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You, Please

· utrwalenie poznanych obszarów tematycznych: członkowie rodziny, kolory, liczby, nazwy ubrań, części ciała, warzywa I owoce, pomieszczenia w domu, pogoda

· utrwalenie poznanych piosenek i wierszyków podczas zabaw i gier

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

· utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You

· utrwali słownictwo i zwroty: This is…These are… I like…I love…

· pozna nowe słownictwo i zwroty: animals, elephant, kangaroo, monkey, penguins, snake, polar bear, jump like, stomp like, waddle like, swing like, dance, swim, let’s go,

· pozna piosenkę : „Let’s go to the Zoo”

 Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

· utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You

· utrwali słownictwo i zwroty: This is… I like…animals, elephant, kangaroo, monkey, penguins, snake, polar bear, jump like, stomp like, waddle like, swing like, dance, swim

· utrwali piosenkę : „Let’s go to the Zoo”

· pozna nowe słownictwo i zwroty: Do you have? What pet do you have? I have a…pet, dog, cat, mouse, bird, fish

 Piosenki

“Let’s go to the Zoo”

Stomp like elephants! [ Let’s go to the zoo. And stomp like the elephants do. Let’s go to the zoo. And stomp like the elephants do.

Jump like kangaroos. Swing like monkeys

Waddle like penguins

Slither like snakes.

Swim like polar bears

Let’s go to the zoo. And dance like the animals do.

 

 

 

 

 ...................................... 

W grupie IV pracują:

p. Bogusława Szczepańska

p. Agnieszka Sekula

p. Bogusława Szczepańska - język angielski

p. Beata Gabryelska - religia

p. Martyna Leśniak - język niemiecki

Zajęcia dodatkowe: 

język angielski - poniedziałek i środa

religia - wtorek i czwartek

język niemiecki - wtorek, środa i piątek

Konsultacje dla Rodziców:

Ze względów organizacyjnych i bezpieczeństwa formę i termin konsultacji prosimy uzgadniać telefonicznie /774556635/.

Realizowane programy:

.............................................................. 

Rok szkolny 2019/2020:

RELIGIA - propozycje dla chętnych: 

http://www.promyczek.pl/dla-dzieci/297-domek-na-skale

https://www.youtube.com/watch?v=rqnxLJxz6M8

 Polecamy:

https://www.youtube.com/watch?v=A0EbGRi-7Ws 

RYTMIKA:

cz.10.

https://youtu.be/1cPHUvinTEk

cz.9.

https://youtu.be/Y-_oZ7PlqcE

cz.8.

https://youtu.be/8z-SdZ9oybM  

cz.7.

https://youtu.be/By6snX2BIvo

cz.6.

https://youtu.be/cfHIMTWo50M

cz.5.

https://youtu.be/WMEoML1GO3A

cz.4.

https://www.youtube.com/watch?v=ASiQYI7a6hY&feature=youtu.be

cz.3.

https://www.youtube.com/watch?v=eBYTXcmozCo&feature=youtu.be

cz.2.

https://drive.google.com/file/d/1i4Anmhai6Qg6OSTmhJCn3vpH5KEJh2jh/view 

cz.1.

https://drive.google.com/file/d/1LiktHBq_Zxiabtucz3z-Kl3cE8797JZX/view

 

 

 ............................................................

 

  Grupa IV to grupa dzieci 5 letnich. Jesteśmy grupą starszaków. I jak przystało na najstarszych staramy się być wzorem i przykładem dla młodszych kolegów.

Uczymy się w grupie przestrzegania zasad zgodnego współżycia, ze szczególnym naciskiem na swobodne

 i kulturalne wzajemne komunikowanie się. Staramy się wspólnie rozwiązywać konflikty, umiejętnie radzić sobie

w sytuacjach trudnych, dostrzegać różnice między dobrem

a złem. Podczas dnia mamy czas i miejsce na zabawę, naukę

 i przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, oraz spacery po osiedlu. W codziennych sytuacjach zachęcamy dzieci do wyrażania swoich myśli, potrzeb i emocji.

 Wdrażamy do posługiwania się wyrazistą mową. Poznajemy wartościową literaturę dziecięcą, korzystamy z zasobów osiedlowej Biblioteki, do której uczęszczamy na comiesięczne zajęcia.

Dzieci chętnie uczą się samodzielnego czytania a sprawność ręki nabywają dzięki różnorodnym czynnościom manualnym, w pracach plastyczno – konstrukcyjnych.

W naszej codziennej pracy oprócz dotychczas stosowanych metod rozpoczynamy między europejską współpracę w ramach programu eTwinning.

Mamy nadzieję, że czas spędzony w naszym przedszkolu przyczyni się do osiągnięcia przez dzieci dojrzałości szkolnej

 i ułatwi im dalszą naukę w szkole, jak również pozostanie

 w ich pamięci na wiele lat.

                                                            

 
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.