Przedszkole im.Juliana Tuwima w Opolu
 

Rok szkolny 2020/2021:

KWIECIEŃ

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Tematyka tygodni:
 
1. Zwierzęta na wiejskim podwórku 
2. Praca rolnika 
3. Dbamy o naszą planetę 
4. Polska to mój dom
 
W kwietniu:
- rozmawiamy w przedszkolu o wszystkim co dzieje się na wiejskim podwórku 
- dowiadujemy się jakie zwierzęta żyją w wiejskiej zagrodzie, samodzielnie wyszukujemy w książkach i weryfikujemy informacje dotyczące ich wyglądu i zwyczajów 
- rozpoznajemy dźwięki wydawane przez zwierzęta, dopasowujemy nazwę zwierzęcia i ilustracje przedstawiające do dźwięku, który wydaje 
- wykonujemy ćwiczenia w dodawaniu w zakresie 10
- poznajemy literę Ł na podstawie wyrazu łapa i uczestniczymy w wielu zabawach językowych utrwalających jej zapis i miejsce w słowach
- uczestniczymy w zabawach ruchowych do piosenek, tworzymy do nich akompaniamenty i ilustrujemy je ruchem
- poznajemy produkty z mleka, rozpoznajemy zmysłem dotyku, smaku i zapachu różne rodzaje produktów mlecznych
- rozmawiamy o gospodarstwie wiejskim 
- poznajemy codzienną pracę rolnika oraz jej wpływ na życie ludzi wykonujących inne zawody 
- dowiadujemy się w jakim celu hoduje się zwierzęta, jak powstaje mleko i jakie produkty powstają z mleka, a także co to jest zboże i co się z niego produkuje 
- rozwijamy zainteresowania przyrodnicze przypominając sobie cykl rozwoju roślin, zakładamy uprawy ziół
- rozbudzamy zainteresowania techniczne poznając maszyny wykorzystywane w gospodarstwie 
- kształtujemy umiejętności matematyczne przez liczne zabawy z przeliczaniem na konkretach, zapisywaniem działań arytmetycznych, segregowaniem i porównywaniem liczebności zbiorów 
- utrwalamy wiedzę o przemienności pór roku i ich cechach charakterystycznych
- rozmawiamy o tym w jaki sposób należy dbać o planetę
- poznajemy znaczenie słów ekologia i ekologiczne 
- utrwalamy informacje o sposobach segregowania śmieci w domu oraz w sortowni 
- rozmawiamy o odnawialnych i nieodnawialnych źródłach energii 
- przeprowadzamy doświadczenia badawcze pokazujące ile wody może nam uciec przed cieknący kran oraz w jaki sposób działa prosty filtr oczyszczający wodę 
- tworzymy prosty zamknięty obwód elektryczny i wyjaśniamy sposób jego działania 
- utrwalamy zasady bezpieczeństwa szczególnie te które dotyczyły używania urządzeń elektrycznych i tworzymy plakaty ilustrujące je
- uczymy się rozpoznawać i kreślić po śledzie literę Z oraz pisać ją samodzielnie w powiększonej liniaturze
- poznajemy znak większości i mniejszości
- tworzymy własne gry matematyczne np. sudoku
- śpiewamy piosenkę Majki Jeżowskiej Moja planeta
- rozmawiamy o Polsce jako kraju w którym mieszkamy oraz jako kraju który należy do Unii Europejskiej
- poznajemy znaczenie słów: ojczyzna, kraj, stolica, Unia Europejska, wspólnota 
- utrwalamy znajomość wyglądu polskich symboli narodowych oraz niektórych symboli Unii Europejskiej 
- śpiewamy hymn Polski i rozmawiamy o tym w jakich okolicznościach go śpiewamy 
- poznajemy literę "j" i uczymy się ją rozpoznawać, pisać po śladzie i samodzielnie 
- rozwiązujemy zagadki i tworzymy rymy do słów związanych z miastami leżącymi nad Wisłą 
- śpiewamy piosenkę "Nasza Warszawska Syrenka" utrwalając w ten sposób nazwy stołecznych zabytków
- rozmawiamy o tym jak wyglądają różne polskie krajobrazy, jakie zwierzęta i rośliny można zobaczyć w Polsce
- poznajemy wzór regionalny stroju kaszubskiego i łowickiego
 
 
 
....................................................................................................... 

TYGODNIOWE TEMATY PRACY 

Z języka niemieckiego 

1. Berufe

2. Landkarte

3. Gesundheit

4. Städte und Ihre Flaggen

 

Poznane słownictwo i struktury gramatyczne:

Berufe (Arzt, Polizist, Koch, Lehrer, Kellner, Mechaniker, Maler, Arzt-Aerztin; Polizist-Polizistin; Lehrer-Lehrerin; Mechaniker-Mechanikerin)

Landkarte (Jupiter, Mars, Merkury, Neptun, Saturn, Uranus, Venus, Erde, Sonne, Afrika, Amerika, Australien, Europa, Asien, Nord, Süd, West, Ost)

Gesundheit (Kopfschmerzen, Augenschmerzen, Bauchschmerzen, Zahnschmerzen, Tabletten, Siroup, Pflster, Tropfen)

Städte und Ihre Flaggen (Polen, Deutschland, Slowakei, Ukraine, Russland, Brasilien, Spanien, Japan, Grossbritanien, Ich komme aus…)

 

Lieder – piosenki :

Komm, lass und tanzen

Der Popo-tango

Robo – Gehen wie ein Roboter

Liedtext – Robo – Gehen wie ein Roboter

 

Wir machen einen Schritt mit rechts.

Wir machen einen Schritt mit links.

Wir heben unseren rechten Arm.

Wir heben unseren linken Arm.

Komm wir gehen wir ein Roboter durch die Welt.

Wir lassen alle Augen leuchten Und machen witzige Geräusche…

................................. 

TYGODNIOWE TEMATY PRACY

Język angielski:

Tydzień 1 - 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

· utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You, Please

· utrwalenie poznanych obszarów tematycznych: członkowie rodziny, kolory, liczby, nazwy ubrań, części ciała, warzywa I owoce, pomieszczenia w domu, pogoda

· utrwalenie poznanych piosenek i wierszyków podczas zabaw i gier

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

· utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You

· utrwali słownictwo i zwroty: This is…These are… I like…I love…

· pozna nowe słownictwo i zwroty: animals, elephant, kangaroo, monkey, penguins, snake, polar bear, jump like, stomp like, waddle like, swing like, dance, swim, let’s go,

· pozna piosenkę : „Let’s go to the Zoo”

 Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

· utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You

· utrwali słownictwo i zwroty: This is… I like…animals, elephant, kangaroo, monkey, penguins, snake, polar bear, jump like, stomp like, waddle like, swing like, dance, swim

· utrwali piosenkę : „Let’s go to the Zoo”

· pozna nowe słownictwo i zwroty: Do you have? What pet do you have? I have a…pet, dog, cat, mouse, bird, fish

 Piosenki

“Let’s go to the Zoo”

Stomp like elephants! [ Let’s go to the zoo. And stomp like the elephants do. Let’s go to the zoo. And stomp like the elephants do.

Jump like kangaroos. Swing like monkeys

Waddle like penguins

Slither like snakes.

Swim like polar bears

Let’s go to the zoo. And dance like the animals do.

 

 

 

 

 ...................................... 

W grupie IV pracują:

p. Bogusława Szczepańska

p. Agnieszka Sekula

p. Bogusława Szczepańska - język angielski

p. Beata Gabryelska - religia

p. Martyna Leśniak - język niemiecki

Zajęcia dodatkowe: 

język angielski - poniedziałek i środa

religia - wtorek i czwartek

język niemiecki - wtorek, środa i piątek

Konsultacje dla Rodziców:

Ze względów organizacyjnych i bezpieczeństwa formę i termin konsultacji prosimy uzgadniać telefonicznie /774556635/.

Realizowane programy:

.............................................................. 

Rok szkolny 2019/2020:

RELIGIA - propozycje dla chętnych: 

http://www.promyczek.pl/dla-dzieci/297-domek-na-skale

https://www.youtube.com/watch?v=rqnxLJxz6M8

 Polecamy:

https://www.youtube.com/watch?v=A0EbGRi-7Ws 

RYTMIKA:

cz.10.

https://youtu.be/1cPHUvinTEk

cz.9.

https://youtu.be/Y-_oZ7PlqcE

cz.8.

https://youtu.be/8z-SdZ9oybM  

cz.7.

https://youtu.be/By6snX2BIvo

cz.6.

https://youtu.be/cfHIMTWo50M

cz.5.

https://youtu.be/WMEoML1GO3A

cz.4.

https://www.youtube.com/watch?v=ASiQYI7a6hY&feature=youtu.be

cz.3.

https://www.youtube.com/watch?v=eBYTXcmozCo&feature=youtu.be

cz.2.

https://drive.google.com/file/d/1i4Anmhai6Qg6OSTmhJCn3vpH5KEJh2jh/view 

cz.1.

https://drive.google.com/file/d/1LiktHBq_Zxiabtucz3z-Kl3cE8797JZX/view

 

 

 ............................................................

 

  Grupa IV to grupa dzieci 5 letnich. Jesteśmy grupą starszaków. I jak przystało na najstarszych staramy się być wzorem i przykładem dla młodszych kolegów.

Uczymy się w grupie przestrzegania zasad zgodnego współżycia, ze szczególnym naciskiem na swobodne

 i kulturalne wzajemne komunikowanie się. Staramy się wspólnie rozwiązywać konflikty, umiejętnie radzić sobie

w sytuacjach trudnych, dostrzegać różnice między dobrem

a złem. Podczas dnia mamy czas i miejsce na zabawę, naukę

 i przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, oraz spacery po osiedlu. W codziennych sytuacjach zachęcamy dzieci do wyrażania swoich myśli, potrzeb i emocji.

 Wdrażamy do posługiwania się wyrazistą mową. Poznajemy wartościową literaturę dziecięcą, korzystamy z zasobów osiedlowej Biblioteki, do której uczęszczamy na comiesięczne zajęcia.

Dzieci chętnie uczą się samodzielnego czytania a sprawność ręki nabywają dzięki różnorodnym czynnościom manualnym, w pracach plastyczno – konstrukcyjnych.

W naszej codziennej pracy oprócz dotychczas stosowanych metod rozpoczynamy między europejską współpracę w ramach programu eTwinning.

Mamy nadzieję, że czas spędzony w naszym przedszkolu przyczyni się do osiągnięcia przez dzieci dojrzałości szkolnej

 i ułatwi im dalszą naukę w szkole, jak również pozostanie

 w ich pamięci na wiele lat.

                                                            

 
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.